SUCCESVOLLE PROJECTEN
De Gemeente Hendrik-Ido-Ambacht is een traineeprogramma gestart. Om op een positieve manier nieuwe trainee's te werven vroegen ze aan ons om een aansprekend filmpje te maken.
Voor het bezoekerscentrum op de Sophiapolder wilde de stichting Ambacht Samen een film hebben die inzicht gaf in de historie en de natuur van de Sophiapolder.
Aktefilm produceerde deze productie van concept tot eindproduct.
Na 7 dagen filmen, waaronder o.a. met meer dan 60 figuranten in historische kleding op historische locaties, kon de montage beginnen. Het resultaat? Een 40 minuten durende documentaire die 2x zorgde voor een uitverkochte bioscoopzaal in Cascade.
De volledig film kunt u bekijken in het bezoekerscentrum van de Sophiapolder.
AST Holland doet verkoop, verhuur en onderhoud voor de saneerders. Toen AST op de beurs hun nieuwste producten ging tonen wilde ze graag dat Aktefilm dit op een professionele wijze zou vastleggen.
Aktefilm produceerde de verfilming van het boek 'Moderne wetenschap in de Bijbel' van Ben Hobrink. Hiervoor werkte Aktefilm nauw samen met uitgeverij Gideon en auteur Ben Hobrink. Het resultaat? Een bijna 2 uur durende documentaire gemaakt met meer dan 50 figuranten op unieke locaties.
De film is online te zien voor abonnees van New Faith Network en ook voor abonnees van CIP.nl daarnaast is de film te verkrijgen in onze Aktefilmshop of in de boekhandel.
Symson AI is een software bedrijf dat gespecialiseerd is in pricing & demand forecasting.
Om deze complexe materie zo helder mogelijk uit te leggen maakte Aktefilm voor Symson AI 15 filmpjes van tussen de 1,5 en 5 minuten.
Erfgoed & Ambacht organiseert een fantastisch event om erfgoed specialisten en erfgoed eigenaren met elkaar in contact te brengen. Om reclame te maken voor dit event vroegen zij Aktefilm om een film van +/- 3 minuten te maken waarin zij op stijlvolle wijzen over dit event vertellen.
XTC afval dumpen is een groot probleem voor mens en milieu.
Het Openbaar Ministerie wilde hier graag in de maatschappij meer aandacht voor vragen. Daarom schakelde ze Aktefilm in. Het filmpje dat Aktefilm heeft gemaakt is zelfs in RTL Boulevard geweest.
De Urkermansformatie is een populair mannenkoor dat o.l.v. Martin Mans veel succes heeft in het genre. Ze verkopen tienduizenden cd's maar wilde de fans nu wat extra aan kunnen bieden. Daarom vroegen ze Aktefilm om een muziekfilm te maken. Het resultaat? Een 85 minuten durende muziekfilm waarin een fictie verhaallijn, interviews met de zangers en natuurlijk muziekclips samen zijn gevormd tot een stijlvol geheel. De kijker gaat mee terug in de geschiedenis naar het Urk van toen.
De volledig film kunt u bekijken op de DVD die in de boekhandel te koop is.
Bekijk hier de trailer van de film
Aktefilm heeft ook projecten voor het goede doel gemaakt. Bijvoorbeeld een promotiefilm voor de HI5Ambacht versie van Serious request en een film voor de Hervormde Dorpskerk in Hendrik-Ido-Ambacht.
Bekijk hier enkele filmpjes voor goede doelen
Natuurlijk hebben we zelf ook een promotiefilm nodig. Daarom maakte Aktefilm een snelle montage waarmee we mensen op social media op creatieve wijze uitnodigingen om onze website te bezoeken.